منشور اخلاقی شهرداری

  1. به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.

  2. نسبت به همکاران و مراجعان با خوشرویی و متانت رفتار شود.

  3. راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری شود.

  4. فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.

  5. ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض (قومی، جنسی، خویشاوندی، مذهبی و…) صورت گیرد.

  6. به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.

  7. اطلاعات لازم جهت انجام خدمت بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد.

  8. انجام وظایف به صورت موثر و کارامد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.

  9. از مظاهر فساد اداری، نظیر توصیه، سفارش، و اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود.

  10. در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود.

  11. فعالیت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام شود.

  12. از شایعه سازی، تهمت، غیبت، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود.

  13. رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری شود.

  14. از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.

  15. از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.

  16. تجهیزات و اشیاء به طور دقیق و منظم استقرار یابدبه نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشند.

  17. حسب مورد از وسائل ایمنی استفاده گردد.

  18. از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمانی جلوگیری شود.

  19. سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود.

  20. از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد.

  21. اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد.

  22. نسبت به حرفه وسازمان مطبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد.

  23. قوانین و مقررات سازمانی به طور دقیق رعایت شود.

  24. از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود.
به بالا بروید